کاخ‌سفید: اعتبار اخلاقی آمریکا با ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین آسیب نمی‌بیند

به گزارش پایگاه خبری یکدلان مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه درباره تصمیم این کشور برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین گفت که با این اقدام اعتبار اخلاقی آمریکا آسیب نخواهد دید.

 

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که اعتبار اخلاقی آمریکا با ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین آسیب نخواهد دید.

وی در پاسخ به سوالی در این باره که آیا اعتبار اخلاقی آمریکا با ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین آسیب خواهد دید، گفت: «اعتبار اخلاقی ما تغییر نکرده است».

ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی، ارسال مهمات خوشه‌ای به کی یف را مورد تأیید قرار اد و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا این اقدام را یک چاره موقت خواند که به تولید نظامی اجازه دهد که با افزایش چشمگیر تقاضا هماهنگ شود زیرا واشنگتن و کی‌یف هر دو با کمبود مهمات متعارف و معمولی مواجه شده‌اند.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سخنانش اضافه کرد: «ما هرگز اوکراین را بدون سلاح رها نخواهیم کرد و رئیس جمهور در این موضوع مصمم است».

سالیوان در پاسخ به سوالی در این زمینه که آمریکا چگونه ذخایر مهمات خوشه‌ای خود را پس از ارسال به اوکراین جایگزین خواهد کرد، گفت: «طرح کنونی ما جایگزین کردن این مهمات نیست».

وی به موضوع پیوستن اوکراین به ناتو نیز اشاره کرد و گفت: «باید هر عضو در ناتو و هر کشوری که در تلاش برای پیوستن به ناتو بوده، به تمامی معیارهای معین برای اصلاحات دموکراتیک عمل کرده و ناتو با اوکراین در راستای تکمیل این اصلاحات همکاری خواهد کرد».

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه سخنانش گفت: «ارتش آمریکا هرگز با نیروهای مسلح روسیه در اوکراین نخواهد جنگید و این موضع اساسی و دائمی آمریکا باقی خواهد ماند».

مهمات خوشه‌ای در بیش از 100 کشور ممنوع است زیرا هنگامی که منفجر می‌شود، تعداد زیادی بمب در یک منطقه وسیع رها می‌شود که اغلب منفجر نمی‌شوند و برای سال‌ها پس از پایان جنگ تهدیدی جدی برای غیرنظامیان به شمار می روند.

 

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

سپاه پاسداران شهادت ۷ تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه را اعلام کرد

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *