به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت :بازدید رئیس جمهور از خبرگزاری صدا و سیما

به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد و روز خبرنگار رئیس جمهور از خبرگزاری صدا و سیما بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یکدلان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز در حاشیه بازدید خود از سازمان صدا و سیما که به‌مناسبت روز خبرنگار انجام گرفت، در برنامه «سیمای خانواده» حاضر شد و طی سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشات شهدای رسانه بیان کرد: نهاد خانواده نهادی ولو کوچک است، اما بسیار اثرگذار است و بسیار اهمیت دارد. ماموریت ما و شما مشترک است و باید برای تقویت نهاد خانواده در جامعه تلاش کنیم.

وی افزود: باید برای تشکیل خانواده، تقویت فضای فرزندآوری در جامعه، سبک زندکی اسلامی، زیست عفیفانه و رفاه و آرامش خانواده‌ها بکوشیم.

رئیس‌جمهور گفت: این ماموریت شما در رسانه ملی و ماموریت ما در دولت است تا تلاش کنیم خانواده‌ها درباره معیشت، کار، مسکن و تحصیل فرزندان‌شان دغدغه‌ای نداشته باشند. باید برای رفع مشکلات خانواده‌ها و همه مسائل پیرامون خانواده مطرح و به آن پرداخته شود.

رئیسی اظهار داشت: برنامه‌ی «سیمای خانواده» مسائل خانواده‌ها را دنبال می‌کند و اقشار مختلفی از جامعه پیگیر آن هستند.

وی در پاسخ به سوالی درباره خانواده‌ی خود نیز بیان کرد: بنده دو فرزند دختر دارم که هر دو دانشجوی مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری هستند؛ هر دو نیز دارای دو فرزند هستند و من چهار نوه دارم. بهترین اوقاتی که بعد از انجام کار و مشغله‌های متعدد آرامش را برای من به ارمغان می‌آورد، دورهمی است که سعی می‌کنیم با خانواده داشته باشیم. از جمله بهترین اوقات ما این است که بتوانیم گرهی از مشکلات یک خانواده باز کنیم. مثلاً وقتی در اجتماعات مردمی می‌رویم و آنان از حل شدن مسائل‌شان خبر می‌دادند و یا هر زمان که از خانده‌دار شدن مردم مطلع می‌شویم، حقیقتاً خوشحال می‌شویم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات خود در دوران تولیت آستان قدس رضوی گفت: بنده در آن دوران در یکی از دانشگاه‌ها درباره کاهشی بودن آمار ازدواج از جوانان سوال کردم و آنان نیز علت را کمبود مسکن مطرح کردند؛ ما هم در آستان برای افزایش ساخت مسکن اقدام کردیم و مسکن ساختیم.

رئیسی عنوان کرد: امروزه نیازمند مشارکت اجتماعی و نشاط خانواده‌ها هستیم؛ دولت برای سرمایه اجتماعی و افزایش آن ارزش قائل است و این‌ها در گروی این است که خانواده با نشاط و دور از مشکلات باشد. این مأموریت مشترک دولت و صدا و سیماست؛ شما در جهت تنویر افکار عمومی و ما در جهت برای حل مشکلات.

وی با بیان اینکه صدا و سیما و همه رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در جهت تقویت نهاد خانواده داشته باشند، عنوان کرد: رسانه ملی در همه خانواده‌ها حضور دارد و به‌نحوی عضو همه‌ی خانواده‌هاست. مهم‌ترین بخش پیگیری مسئله جوانی جمعیت، مسئله فرهنگ‌سازی است که الگو‌های موفق باید نشان داده شوند تا جامعه به این سمت ترغیب شود.

رئیس‌جمهور با ذکر خاطره‌ای خاطر نشان کرد: بنده در دوره دانشجوییِ همسرم، مشغول کار اداری بودم و ما فرزند خردسال داشتیم، ولی در این‌زمینه با یکدیگر تقسیم کار داشتیم تا بتوان آرامش را در خانواده حفظ کرد.

رئیسی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف گفت: باید در جامعه به ترویج روحیه قناعت و هم‌چنین الگوی مصرف بپردازیم؛ ما در دولت خدمتگزاری خواهیم کرد، ولی در مصرف انرژی‌ها نیاز است که مردم صرفه‌جویی داشته باشند. ما درباره تولید برق هدف‌گذاری کردیم تا پایان دولت ۳۵ هزار مگاوات برق را تولید کنیم و تلاش هم کردیم در این زمینه دچار قطعی نشویم، اما مهم‌ترین کمک مردم، صرفه‌جویی است و نقش مادر خانواده بسیار با اهمیت است. کشور ما همه‌ی امکانات و منابع را داراست، ولی باید الگوی مصرف مورد رعایت قرار بگیرد. برنامه سیمای خانواده می‌تواند به‌خوبی در این زمینه مفید باشد.

وی با اشاره به نقش خانواده در حل مشکلات کشور عنوان کرد: خانواده‌ها در ایجاد آرامش در شهر و روستا‌ها کمک زیادی کردند؛ مثلاً در دوران کرونا و برخی بلایای طبیعی برخی کشور‌ها که مدعی توسعه هستند فروشگاه‌هایشان غارت شد، ولی در رزمایش کمک مومنانه با فرمایش رهبر معظم انقلاب دیدیم که مردم همگی وارد میدان شدند و به کمک یگدیگر آمدند و جلوه‌های زیادی از همکاری، ایثار و همیاری را مشاهده کردیم؛ این‌ها مرهون نهاد خانواده و تربیت است. دگرخواهی در پرتور خداخواهی از آموخته‌های دین ماست و ما مگر می‌توانیم بگوییم همسایه به ما ربطی ندارد؟

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: تلاش بنده و همکاران‌مان در دولت در جهت اجرای قانون جوانی جمعیت و کمک به نهاد خانواده اعم از تشکیل و رفع مشکلات آن‌ها است.

رئیسی در پایان سخنان خود در این برنامه تلویزیونی گفت: خانواده‌های شهدا بهترین الگو‌های ما هستند و باید به‌عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

یسی هم‌چنین عصر امروز با حضور در استودیوی خبر ساعت ۱۴ شبکه یک سیما طی سخنانی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه نقش مهمی در تبیین خواسته‌های مردم عزیزمان برای مدیران و دولتمردان و هم‌چنین نقش موثری برای بیان دیدگاه‌های مسئولان برای مردم دارند. رسانه و اصحاب آن پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و تلاش شبانه‌روزی این عزیزان در عرصه‌های مختلف مد نظر قرار بگیرد. اصحاب رسانه نقش فعالی در دفاع مقدس داشتند و هرچه خبر و تصویر از آن دوران داریم، مرهون تلاش خبرنگاران و رسانه است.

وی بیان کرد: حضور رسانه ملی و رسانه‌ها در جهاد تبیین نقش موثری است و صدا و سیما مرکز فرهنگ و فکر است. رسانه‌ها در مقابله با جریان‌سازی دشمن و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی نقش مهمی دارد.

رئیس‌جمهور گفت: دولت در میدان عمل و اقدام است و تبیین عملکرد دولت به‌عهده رسانه‌هاست؛ البته شاید به این اقدامات نقد‌هایی هم وارد باشد، ولی ما فرد منتقد را «بی‌شناسنامه» نمی‌خوانیم و معتقدیم باید حرف منتقد را شنید و دولت گوش شنوا دارد. اصحاب رسانه ممکن است تحلیل و یا نظری داشته باشند و ما این را برای دولت نعمت می‌دانیم. انصاف جای خود را دارد و این انتقاد‌ها برای دولت مفید خواهد بود.

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

سپاه پاسداران شهادت ۷ تن از مستشاران نظامی ایران در سوریه را اعلام کرد

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *