دفاع آیت‌الله رئیسی از ساحت قرآن در سازمان ملل

رئیس‌جمهور با در دست گرفتن یک جلد کلام الله مجید و تکریم ساحت قرآن در صحن سازمان ملل از اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی به عنوان اقدامی مغایر شأن بشریت یاد کرد و متذکر شد: پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یکدلان آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» که بامداد چهارشنبه (۲۹ شهریور) در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخن می‌گفت، اظهار داشت: اجلاس جدید مجمع عمومی در حالی آغاز می‌شود که جهان تحولات بی‌سابقه و تاریخ‌سازی به خود دیده است.

وی افزود: آنچه تضمین‌کننده آینده روشن بشری است، توجه به ارزش‌های والایی است که انسان را به‌سوی کمال و کرامت سوق می‌دهد و چه‌چیزی بهتر از کلام‌ پروردگار متعال، انسانیت و ارزش‌های تعالی‌بخش انسانی را تعریف می‌کند.

رئیس‌جمهور با نشان دادن یک جلد کلام الله مجید در صحن سازمان ملل و اشاره به آموزه‌های والای قرآن کریم به‌عنوان کتاب آخرین پیامبر الهی و محکومیت اقدام موهن قرآن‌سوزی در اروپا تصریح کرد: قرآن کریم توهین به عقاید و باورها را منع کرده است و احترام به ادیان را احترام به وجود رسول خدا محمد (ص) می‌داند.

آیت‌الله رئیسی با طرح این پرسش که مگر قرآن چه فرموده که کینه مستکبرین را برانگیخته است، متذکر شد: این نخستین بار نیست که کلمات خداوند را می‌سوزانند و گمان می‌کنند صدای ملکوت را برای همیشه قطع کرده‌اند اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی در صورت‌های مختلف خود از سوزاندن کتاب مقدس قرآن و منع حجاب در مدارس و ده‌ها تبعیض شرم‌آور دیگر شایسته انسان معاصر نیست، ادامه داد: پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلید آن به مقوله آزادی بیان‌ گمراه کننده است.

اقدام زیبای آیت‌الله رئیسی در صحن سازمان ملل

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن انسان را نماینده خداوند بر زمین و زن و مرد را با وجود تفاوت‌های طبیعی مکمل یکدیگر و مساوی در محضر خداوند می‌داند و از حریم خانواده دفاع می‌کند، اظهار داشت: غرب که اینک با بحران هویتی کارکردی مواجه شده، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند!

آیت‌الله رئیسی افزود: برخی جریان‌های شوم ولی قدرتمند راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند و این آپارتاید فرهنگی جامعه مسلمانان خصوصاً مهاجران را هدف قرار گرفته است. ما بر این باوریم که باید احترام به ادیان الهی از دستور کارهای نظام بین الملل باشد و سازمان ملل با طراحی سازوکاری احترام به ادیان الهی را تضمین کند.

رئیس‌جمهور گفت: وفای به عهد و پیمان راستگویی و امانت‌داری، صداقت در مراودات و معاملات، خدمت به محرومان و مبارزه با فقر، فحشا، بی‌عدالتی و تبعیض محتوای قرآن کریم است.

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نماد بر هم خوردن محاسبات دشمن است

سپاه، حضور پرشور و حماسی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن را مظهر وحدت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *