گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد همدان

عالم بخش ، معاون امور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور،  در گردهمایی گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد همدان گفت: اصلی‌ترین وظیفه تئاتر، ارتقاء سطح اندیشه و سبک زندگی دینی و اسلامی در بین نوجوانان و جوانان است.

به گزارش پایگاه خبری یکدلان، حسین عالم بخش یکشنبه 8 بهمن ماه در گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد استان همدان که در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان برگزار شد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی برمردمی شدن تئاتر گفت: تئاتر مسجدی و تقویت و توسعه آن می تواند به عنوان احیاگر هنر در مساجد، نقش بسیار مهمی در مردمی سازی هنر تئاتر و نمایش داشته باشد.
معاون امور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به اهمیت تئاتر مسجدی اشاره کرد و افزود: تئاتر مسجدی به دلیل اینکه مخاطب های خاص خود را دارد و قشرهای مختلف مردم را پوشش می دهد، یکی از مهمترین عوامل هویت بخشی به هنر نمایش و بهترین عرصه برای شناسایی، جذب و توانمندسازی هنرمندان متعهد وآگاه مسجدی و انقلابی است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین وظیفه نمایش، ارتقا سطح اندیشه است و برای گسترش اندیشه دینی و اسلامی بین نوجوانان و جوانان باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم که انتظار می‌رود هنرمندان کانون‌های فرهنگی مساجد با استفاده از این نمایشنامه‌ها بتوانند کارهای ماندگاری ارائه کنند.
عالم بخش با بیان اینکه از وقتی 7 ساله بودم در مسجد تئاتر اجرا می کردم، اظهار داشت: بعد از 29 سال سابقه در عرصه تئاتر ، تئاتر مسجدی ، تئاتری فعال و قابل تحسین در جهت رشد ارزش های والای دینی در بین مخاطبین است.

وی ادامه داد: ریشه تئاتر در آداب و رسوم و آیین های دینی ما است و هدف اصلی آن ارتقاء اندیشه و سبک زندگی اسلامی است و تئاتری که فقط برای سرگرمی باشد و هدف نداشته باشد، تئاتری مبتذل است.

مشاور امور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: برگزاری کارگاه آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» و جشنواره ملی «تئاتر شبستان» در کشف استعدادهای هنری بچه های مسجد، و توانمندسازی آنها جهت تولید محتواهای مناسب با ارزش های انقلابی و تربیتی نقش مهمی دارد.

 

ابزار هنر در ترویج ارزش های دینی در جامعه موثر است
حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این گردهمایی گفت: ابزار هنر تاثیر گذارترین ابزار در ترویج ارزش های دینی و اسلامی در جامعه است.

وی تصریح کرد: می توان مفاهیم بلند پایه توحیدی و اصیل اسلامی را با هنر منتقل کرد و امروز نیازمند استفاده از این ابزار مهم هستیم.

در ادامه این گردهمایی، جوانان تئاتر کانون های مساجد سوالات و مسائل مربوط به تئاتر را بیان کردند و جلسه به صورت کارگاهی ادامه یافت.

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام

واپسين خواسته‌هاي مولاي موحدان عالم و امير و فرماندة همة اهل ايمان، که در بستر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *