هوش مصنوعی و به روز بودن

آیا باید برای به روز بودن و مجهز به علوم روز شدن ، هوش مصنوعی را شناخته و به آن آگاهی داشت؟

به گزارش پایگاه خبری یکدلان،  در قرن حاضر، علم با شتاب روزافزونی در حال رشد است که اگر اندکی درنگ کنیم از علوم روز عقب افتاده ایم و جبران آن نیز شاید ممکن نباشد و فرصت ها از دست بروند.
بحث هوش مصنوعی که امروزه مطرح است، توانسته در عرصه های مختلفی خود را نشان دهد و حتی به رشد علوم نیز سرعت بخشد.
بحث آشنا بودن خود و فرزندان با این علم می تواند دریچه های دیگری را به روی ما بگشاید چرا که اکنون که ناخود آگاه همه به نوعی درگیر فضاهای مجازی هستند آشنایی با این علم و استفاده مطلوب از آن می تواند جایگزین خوبی برای بازی ها و یا سایر تفریحات ناسالم فضای افسارگسیخته مجازی باشد .
هر چند که هوش مصنوعی هنوز به بلوغ و تکامل خود نرسیده ولی در حال حاضر با نرم‌افزارهای مختلف و متنوعی که دارد و در مشاغل مختلف نقش خود را به خوبی ایفا کرده می‌تواند جای بازی‌های بی‌فایده و آسیب‌زا را بگیرد.
نرم‌افزارهایی چون ویراستاری ، تولید صدا، تئاتر، موسیقی، ابزارهای مالی و حسابداری از جمله برنامه‌هایی هستند که در قالب هوش مصنوعی به بازار آمده و می‌توان از آنها بهره برد.
هوش مصنوعی به گونه ای طراحی شده که می تواندخلاقیت، ابتکارعمل، کنجکاوی و پرسش و پاسخ‌هایی که برای یک موضوع مطرح می‌شود، به راحتی انجام دهد.
باید به این نکته توجه کرد که خواسته یا ناخواسته هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی وارد می‌شود و نباید از آن غافل بود پس بهتر است در راستای آگاهی‌های علمی و تربیتی و فرهنگی خانواده و جامعه از آن استفاده مطلوب کرد.

حسن نوروزی نائل

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام

واپسين خواسته‌هاي مولاي موحدان عالم و امير و فرماندة همة اهل ايمان، که در بستر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *