اول شهریور بعنوان روز همدان در تقویم ثبت می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: شهر همدان میزبان ثبت جهانی هگمتانه در همین هفته است و قرار شد اول شهریور بعنوان روز همدان در تقویم ثبت شود.

اول شهریور بعنوان روز همدان در تقویم ثبت می شود

به گزارش پایگاه خبری یکدلان ، مسعود ویژه اظهار کرد: امسال به همت انجمن مفاخر و دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار هست هفته بوعلی سینا داشته باشیم، شهر همدان میزبان ثبت جهانی هگمتانه در همین هفته است و  قرار شد اول شهریور بعنوان روز همدان در تقویم ثبت شود.

وی افزود: سی برنامه تدارک دیده شده که برخی در گستره ملی و برخی در سطح استان هستند. همزمان با نشست خبری بناست از پوستر هفته بوعلی سینا رونمایی می شود و رسما از یکم شهریور برنامه ها اغاز می شود.

ویژه در ادامه ضمن اشاره به برنامه های این هفته گفت: هر سال در محل ارامگاه بوعلی برنامه ادای احترام به جایگاه ابن سینا با حضور بزرگان و دانشمندان انجام می شود و معمولا از شبکه های سراسری  پخش می شود، مهمترین برنامه این هفته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی همایش ملی بوعلی حکیم هزاره ها وحضور بوعلی شناسان است. روز دوم شهریور چندین برنامه شب شعر، رونمایی کتب، دیدار با نماینده ولی فقیه و ویژه برنامه ای با حضور پزشکان خواهیم داشت. روز سوم بناست کارشناسان یونسکو در هگمتانه برای ثبت ملی حضور پیدا کنند و یک گروه موسیقی مطرح همدان هم قرار است انجا برای نخستین بار قطعه ای در مورد بوعلی سینا اجرا داشته باشد.

وی همچنین بیان کرد: شنبه چهارم شهریور در پیاده راه بوعلی سینا با مشارکت شهرداری و‌کانون پرورش فکری در حوزه کودک و نوجوان برنامه نقاشی خیابانی و اجرای نمایش خلاق کودکانه برپا کنند. روز پنجم نشست کتابخوانی و مسابقه کتابخوانی و روز ششم ویژه برنامه هایی برای عموم مردم در محوطه ارامگاه بوعلی برگزار خواهد شد. روز هفتم هم ایین اختتامیه مراسم با برنامه های مختلف خواهیم داشت. یک اتفاق خوب دیگر رونمایی از پایگاه اطلاعاتی کتابشناسی با همت نهاد کتابخانه است  و در این هفته قرار است نمایشگاهی در مورد تصاویر مراحل ساخت آرامگاه به زبان انگلیسی اماده بشود و مسابقه عکاسی از محل ارامگاه بوعلی نیز خواهیم داشت.

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام

واپسين خواسته‌هاي مولاي موحدان عالم و امير و فرماندة همة اهل ايمان، که در بستر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *