تقویت مدارس دولتی کشور سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش در نشست کارگروه های تخصصی سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای وزارت آموزش و پرورش به سیاست اصلی این وزارت‌خانه که توجه ویژه به مدارس دولتی است اشاره کرد و افزود: تقویت مدارس دولتی کشور سیاست اصلی ما است و نظارت و توسعه مدارس غیردولتی بصورت نظام‌مند جزء اولویت‌های پایین این وزارت‌خانه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری یکدلان ، رضامراد صحرایی از وظایف مهم مدیران مناطق، تشکیل شورای مدیران مدرسه دانست و بر حضور پی در پی مدیران آموزش و پرورش مناطق با هدف شناسایی و رفع مشکلات مدارس، تاکید فراوان کرد.

همچنین صحرایی درخصوص تشکیل شورای مدیران مدارس گفت: لازم است تا در شورای مدارس، به نکات تحولی پرداخته شود تا آنان نیز با مدارس دیگر شهر خود آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش برگزاری دوره‌های ضمن خدمت برای ۱۵۰ هزار مدارس غیردولتی را نوید‌بخش تحولی عظیم در آینده دانست و با اشاره به افزایش شمار مدارس غیردولتی در شهرهای بزرگ، اظهار کرد: هنگامی که در شهرها، به تعداد مدارس غیردولتی افزوده می‌شود، بدین معناست که مدارس دولتی ضعیف عمل می‌کنند.

وی به مدیران مناطق پیشنهاد کرد که فرزندان خود را برای تحصیل، در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند؛ زیرا با این اتفاق، بر توجه مدیران مناطق نسبت به مدارس دولتی افزوده می‌شود.

صحرایی افزود: طرح ویژه‌ای برای ۵ استان کشور که از لحاظ شاخص سواد، وضعیت نامناسب‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارند، برنامه‌ریزی شده که انشالله اعلام خواهد شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، وی درخصوص عدالت آموزشی، اظهار کرد: مسئله تقویت مدارس روستایی، عشایری، روستا مرکزی و شبانه‌روزی، سیاست اصولی ما است؛ زیرا صاحبان اصلی دولت آنان هستند و لازم است تا تمام مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، توجه‌ ویژه به این مسئله داشته باشند.

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام

واپسين خواسته‌هاي مولاي موحدان عالم و امير و فرماندة همة اهل ايمان، که در بستر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *