برق در اروپا مجانی شد؟

درحالی‌که بسیاری از کشورها با بحران قطعی برق در فصل تابستان مواجه هستند اروپا با تغییر سیاست‌های کلان خود در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته، برق را، گاها در برخی کشورها، به صورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری یکدلان انتظار می‌رود قیمت برق در اروپا به دلیل افزایش بادهای تابستانی و اوج تولید انرژی خورشیدی به زیر صفر برسد. اگرچه ممکن است این یک پیشرفت مثبت برای مصرف‌کنندگان به نظر برسد، اما در واقع چالش‌هایی را برای سیاست‌گذاران و شرکت‌های بخش انرژی در این قاره ایجاد می‌کند.

اگر افزایش برنامه‌ریزی شده در تولید برق تجدیدپذیر با تغییر تقاضای مشابه در این حوزه مواجه نشود، قیمت‌های زیر صفر نمایی اجمالی از آینده بازارهای برق اروپا خواهد بود. استفاده از ناوگان خودروهای الکتریکی بزرگتر، شبکه‌های هوشمندتر، و فناوری بهبودیافته باتری، در نهایت پویایی عرضه و تقاضای برق را متعادل می‌کند. با این حال، در این بین، عدم تطابق بین عرضه و تقاضا، دردسرهایی را برای ذینفعان ایجاد خواهد کرد که به ریسک‌هایی ختم می‌شود.

یکی از ریسک‌های مرتبط با دوره‌های طولانی قیمت‌های منفی در حوزه انرژی، تضعیف احتمالی سرمایه‌گذاری‌های آتی در انرژی‌های تجدیدپذیر است. اگر قیمت‌ها پایین یا حتی منفی باقی بماند، ممکن است سرمایه‌گذاران را از تامین مالی پروژه‌های جدید منصرف کند، که می‌تواند روند انتقال به یک سیستم انرژی پاک‌تر را کندتر کند. علاوه بر این، مصرف‌کنندگان ممکن است هزینه‌های این عدم تعادل را از طریق افزایش قبوض برق متحمل شوند.

برق کدام کشورهای اروپایی مجانی شد؟

به گزارش بلومبرگ، آمارهای Epex Spot SE نشان می‌دهد که قیمت برق برای ساعات معینی در چندین کشور از جمله بریتانیا، آلمان، هلند و فرانسه منفی است. این روند احتمالا همچنان با افزایش تولید برق بادی در شمال قاره اروپا و بریتانیا ادامه خواهد داشت.

اگرچه قیمت‌های منفی کاملاً جدید نیستند، اما به دلیل اضافه شدن قابل توجه پنل‌های خورشیدی به شبکه برق در سال گذشته، این قیمت‌ها در تابستان امسال بیشتر می‌شوند. افزایش تولید خورشیدی برق به اتحادیه اروپا کمک کرد تا اوایل تابستان امسال به نقطه عطفی دست یابد؛ زمانی که تولید ماهانه انرژی خورشیدی برای اولین بار از زغال سنگ پیشی گرفت.

درباره ی حسن نوروزی

مطلب پیشنهادی

واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام

واپسين خواسته‌هاي مولاي موحدان عالم و امير و فرماندة همة اهل ايمان، که در بستر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *